fredag 12. november 2010

Det store showslaget - og gjensyn med "Ghostbusters"!

Jeg minnes de gode år på barneskola, og ikke minst vår "fantastiske" opptreden på UKM i sjuende klasse (?), nå når jeg her på folkehøgskola igjen har lagd et show/dans til musikk fra filmen "Ghostbusters". Ser for meg at Kristine og Marthe, som danset sammen med meg den første gangen for lenge siden, koser seg med minnet like mye som meg.

Helgeseminaret vi hadde forrige helg gikk ut på å koreografere og sette sammen et show til bestemt musikk; noe som i min gruppes tilfelle var "Ghostbusters" sin theme musikk. Vi koreograferte i løpet av dagen et kreativt show som inneholdt både hvite lakener (aka. spøkelser) og gaffatape på svartkledde kropper. Stemninga var kanskje ikke så gira da vi lagde programmet, men det kan ikke ha vært fullt så ille, og i alle fall ikke like ille som på UKM, da vi vant "Det Store Showslaget" etter masse hard jobbing! Ikke verst, ikke verst...

Denne helga skal vi være med i "På Flukt", et slags skuespill arrangert av Norges Røde Kors, hvor vi på GV og Multi skal være flyktninger i 24 timer. Jeg inntrer da rollen som 44 år gamle Soleiman Elim, kone nummer 1 (av totalt 2) og mor til tre fantastiske barn. Vi kommer opprinnelig i fra Somalia, et av Etiopias naboland, og må flykte på grunn av krig og drapstrusler. Vi er alle veldig spente på morgendagen, og selv både gruer og gleder jeg meg. Det er meldt regn (!!) i morgen, og det er forventet å gå/flykte/løpe mye og et lavt inntak av mat. Så vi får se hvordan det blir, men jeg er sikker på at det blir en opplevelse.


Sigrid

1 kommentar:

  1. Åh guri, æ har prøvd fortrengt ghostbusters.. verste e at pappa har det på film, men har ikke turt å sjå den enda, må vær minst 40 først.

    SvarSlett