onsdag 15. september 2010

GV alene i Stavanger

De siste dagene har Global Village hatt skolen for seg selv, da alle de andre linjene har dratt på tur. Det vil si at vi som går på connection, foto og fotball har en slags linjesammenkomst her på skolen, hvor vi har hatt muligheten til å bedre kjent!

Tirsdag (?) fikk vi i oppgave å filme noe om oss selv. Jeg har da valgt å prøve å filme en episode fra barndommen hvor jeg utrolig nok klipte både meg og barbiedukka mi skallet. Jeg syntes at vi ble såå fine begge to, helt like var vi, inntil jeg så mamma sin reaksjon og forstod hvordan situasjonen virkelig var. Poenget med oppgaven er at vi skal lære oss litt om filming og redigering før vi drar til Etiopia. Der kommer vi til å få hver våre oppgaver hvor vi skal filme det vi ser og lærer.

Vi har også hatt rebusløp her i nærområdet. Vi skulle blant annet finne fram til rektor Kjell sin postkasse, Brustadbua og Ullandhaugtårnet. Samtidig fikk vi i oppgave å fortelle om en morsom hendelse som har skjedd oss, skrive ned facts om Etiopia og dikte opp en underholdende sang. Sluttresultatet fikk vi se på kvelden. Rebusløpet var i alle fall lærerikt, og vi ble bedre kjent i nærområdet og med hverandre.

Ellers så har det seg nå slik at romkameraten min har bestemt seg for å få et enerom. Det vil si at jeg må finne meg en ny romkamerat, hvis ikke havner jeg også alene. Dette er selvfølgelig litt kjipt, men har troa på at det ordner seg! Vet om to andre som nettop har mistet romkameraten sin (de sluttet), så prøver å få kontakt med de og høre hva de vil.


Sigrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar