onsdag 8. september 2010

Spreke jenter

I dag har vi hatt den første ordentlige linjedagen. Vi på GV Connection brukte timene på å bli kjent, planlegge pynting av klasserom og lett introduksjon til etiopisk kultur/ulike stammer og kulturbegrepet. Det viste seg etter hvert at den ene læreren min, Henrik, faktisk hadde skrevet heftet om kultur og møter mellom ulike kulturer som KO3 klasssen på Ole Vig studerte før eksamen! Artig sammentreff, og læreren ble lett smigret av at ei random jente fra Stjørdal hadde lest heftet hans.

Jeg, Karina og Rutha syklet etter timene til Stavanger sentrum. Dette var for min del første dag i sentrum. Ble helt fascinert av den fantastisk fine byen; både domkirka, breivatnet midt i byen og ikke minst de små, søte handlegatene. Utrolig stor forskjell fra "trønderbygda" Stjørdal til internasjonale, vakre Stavanger. Me like. Avsluttet like så godt dagen med en tur rundt Mosvatnet sammen med min roommate Katrine, Christina og Ida, føler meg virkelig sprek! Håper dette kan bli en tradisjon i år, kunne hatt godt av litt trening! Det sies at elever på folkehøgskole gjennomsnittlig legger på seg sju kilo, så vi får se om jeg tør å å gå på vekta om et år..?
















Min nye favorittbutikk!















Sigrid

5 kommentarer:

  1. Så artig at du blogge Sigrid :D Og litt av et sammentreff med det heftet da :p

    SvarSlett
  2. Så "kjekt". Stavanger er en fin by ja og internasjonal. Sikkert lurt å trene litt innimellom all god maten dere får :) Kun en dag igjen så reiser jeg til Roma :) Klem mamma

    SvarSlett
  3. Oj, så artig d me d hefte da ! Virke som du kose dæ veldig nedi der ! :D Bare du ikke glemme mæ så (A) :P <3

    SvarSlett
  4. Ser ut som du trives, Sigrid. Det er godt. Kos deg mye og nyt dette året. Men, ikke gjør "siggis" av deg;-) Stor klem fra tanta di i Tromsø.

    SvarSlett
  5. Koselig med så mange hilsninger! Glad i dere alle. Nå er det leggetid her på Solborg, men sjekk bloggen i morgen! Klem fra meg.

    SvarSlett